Seattle - un oraș în care mi-ar plăcea să trăiesc



De ieri sunt în capătul Americii. Seattle - capitala statului Washington, nord-vestul SUA, aproape de Pacific, dar și de Canada...Asta mai puțin contează. Cel mai important lucru este că acest Seattle este un oraș foarte deosebit.

Are ceva mai mult de 500 de mii de oameni, iar împreună cu împrejurimile cred că depășește cel puțin milionul. E așezat pe malul Puget Sound, în traducere Golful Puget al Pacificului. E verde, spune lumea că plouă des.



Se trăiește din câte se pare destul de bine...E și normal, de vreme ce aici își au sediul Microsoft-ul și Amazon-ul, iar până nu demult și Boeing-ul avea cartierul general pe aici. Acum au rămas numai cu o fabrică gigant și propriul aeroport de testări...



E superb acest oraș, dinamic, înfloritor și tare liber...Aseară a fost Halloween-ul, iar pe străzi un adevărat spectacol...Tare interesant și drăguț, ca și blogul meu de altfel...:))



Au câteva chestii interesante pe care așa le-am observat.

Centrul orașului e tare compact. Împrejmuit de câțiva zgârâie nori, nu te pierzi niciodată și găsești ușor orice adresă.



Sistemul de transport urban e genial de simplu. În oraș călătoriile nu se plătesc. Asta pentru a determina orășenii să lase mașinile, pentru un oraș mai verde și degajat. Prin downtown este săpat un tunel, acolo pe unde merg autocare și tramvaie. De altfel merg și la suprafață, dar tot e mai bine așa. Au cel mai vechi monorail, un fel de tren aerian, din lume. Ce-i drept are numai o stație și costă 2 dolari.



E patria starbucks-ului...La fiecare colț câte o cafenea, bună și ieftină.

Space Needle - un simbol al orașului nu este decât un turnuleț frumos, construit în 1962 cu ocazia World Trade Fair ce a fost organizat pe aici. De la înălțime, orașul se vede tare frumos.



Au o piața gigantică de pește, nu am fost încă, dar se spune că e cea mai mare din SUA.

Tare mulți tineri din toată lumea. Am întâlnit un spaniol ce lucrează la Microsoft și români, printre care și un basarabean de-al nostru de la Amazon. Se spune că Seattle este unul dintre puținele orașe din America unde oamenii chiar gândesc....:)

Lângă aeroport este un orășel de făcut shopping. Mall, bestbuy, mâncare, haine, tot ce vrei găsești acolo. Tare frumos și bine gândit. Asta e definiția Seattle-ului cred, minte multă, diferită pusă să facă ceea ce știe mai bine...

De asta cred că mi-ar plăcea să trăiesc aici...Asta nu înseamnă că vreau cu tot dinadinsul, dar mai știi...:)

P.S. foarte important..pozele sunt facute de mine si imi apartin, cum s-ar zice...:)

Comentarii

  1. Starbucks, ieftin? :) My friend, cum au ajuns preturile in Chisinau, daca spui asa ceva? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pai nu stiu...m-am uitat asa si io ca stau la fiecare colt si am inteles ca primul starbucs a fost deschis aici, in Seattle. Am fost ieri intr-unul si pt o cafea si o prajitura am dat vreo 3 dolari....Mi s-a parut ok...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristi, da, firma are sediul in Seattle.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim12:40

    dap... eu stau acolo in seattle am casa acolo
    :d

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim00:09

    vreau sa vad si eu aceast oras:(

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Expressul de Ungheni

Cu Dragobetele pe voi toţi