Numai despre alegeri...locale...


Nu de cele locale de la nivel national am de gand sa scriu...
Ci de cele locale din Ungheni...Acele in care pentru prima data in viata, si foarte probabil si ultima, m-am implicat direct...E adevarat, nu trup si sflet, insa m-am implicat, inclusiv politic...
Asa cum scriam, am ales sa fiu pe listele PDS-ului...Ale Partidului Democratiei Sociale din Moldova, in popor - la Braghis...Ca sa fiu sincer, nu am cine stie ce simpatii sau afectiuni fata de acest personaj al politichiei moldave. Ba dimpotriva, insa avand in vedere dorinta mea de a ma implica, plus hotararea lui taic-mio de a merge cu aceasta formatiune, nu am avut altceva de facut... A fost o decizie destul de dificila, si pentru multi neasteptata.
Nu am facut mare campanie, in sensul "moldovenesc" al cuvantului, adica organizarea si participarea la fel de fel de adunari cu populatia. Is o fire mai comoda si am preferat mai mult implicarea in diverse de discutii pe aceasta tema in mediile in care ma aflu: la fotbal, la lucru, in oras...
Nu pot cuantifica aportul meu la rezultatele finale ale PDS-ului(probabil cele mai bune din toata Moldova)...E aproape imposibil. Dupa umila-mi estimare, eu am adus acestui partid minimum 50 de voturi, adica din toate persoanele cu care am discutat, plus aparitia mea in ziarul local. E posibil sa fi adus si mai multe voturi, cine stie, cu siguranta nu mai putine.
Probabil cineva a crezut ca mi se fac prea mari favoruri, iar in esenta nu sunt decat un tanar (a se citi mucos) in ale politicii locale, si am fost stramutat in ultima clipa pe locul 9 a listei propuse de PDS in Consiliul Local. Mai dureros e faptul ca nu mi s-a spus absolut nimic. Am aflat abia in lunea de dupa alegeri. Sa va spun sincer, nu e o senzatie tocmai placuta.
Am ramas cu buza umflata, e si normal...Mai mult am ramas dezgustat de multi oameni de pe aici...Pana la urma se prea poate sa fi invatat o lectie, dar pe de alta parte sa inteleg ca nu am ce cauta pe aici...
Asa ca am hotarat sa las Ungheniul meu drag...Sa-l las celor mai buni, sa-l las celor care sunt mai capabili, mai destepti si mai energici...Sa fie sanatosi... Eu cred ca imi voi gasi si altundeva locul, ca nu sunt eu unica persoana de pe pamant, au???
Vreau la Chisinau de la inceput, insa si emigrarea mi se pare deja o kestie destul de atractiva...Sa vedem ce-o iesi...
Revenind la alegeri. In Ungheni, pentrul turul doi, au ramas in cursa Ilie Ciocanu, candidatul comunistilor, sustinut de un intreg minister/guvern/conducerea de varf si ministru vice-prim-ministru, si Alexandru Ambros, din partea amn-istilor, si sustinut de toate fortele democratice a orasului...
Nu am fost in campanie decat trei zile, insa ca un anticomunist declarat, tare mi-am dorit infrangerea lor, ceea ce s-a si reusit... Am realizat un lucru mare la Ungheni...Ne-am unit si am ales...Toata duminica alegerilor am stat cu telefonul in mana si am sunat, am chemat la vot...Am fost si prin oras si am indemnat pe toti la vot...Dintre cei tineri, foarte putzini nu fusesera la vot...Si toti imi declarau ca l-au votat pe Ambros...Si mai stiu o gramada de oameni care au facut acelasi lucru, ba chiar mai mult...Si au reusit...
Cand am aflat rezultatele finale, am iesit in piata primariei sa sarbatorim...Am fost vreo 200 de oameni...Si am avut parte de cel mai frumos cu putinta foc de artificii din Moldova...A fost minunat!!!A fost superb!!!M-am bucurat!!!Am sarbatorit!!!
Iar ca sarbatoarea sa fie deplina, veneau si vestile: la Cornesti au pierdut, la Condratesti au pierdut, la Chirileni, si in alte locuri...Atmosfera de "Jos Comunistii"...
Sa remarc numaidecat prezenta a doi fosti candidati la primarie, Ghenadie Mitriuc si Petru Langa. Probabil ca acestea sunt doua nume de vice-primari de Ungheni...
Nu pot sa tac fara sa-i mentionez pe numerosii politisti din piata si omniprezenta securitate...Semn ca nu suntem singuri pe lume...;)
In atmosfera de Jos Comunisii asteptam un viitor frumos, o tara normala si o viata mai buna!!! "Viitorul suna tare bine"!!!:)

Comentarii

  1. Anonim12:27

    Nu inteleg de ce te miri asa. La noi la Ungheni daca vrei sa faci ceva, chiar si legal, infiintarea unei afaceri, construirea unui magazin, amplasarea unei gherete in piata, obtinerea unui post mai caldut in primarie, trebiue sa faci parte din partidul care e in majoritate. Cu alte cuvinte o miine spala pe alta. Daca pina acuma comunistii chiar si daca luau mita atunci rezolvau orice intrebare, si cum se spune la medici, daca pacientul te multumeste, atunci aceasa nu e mita. Dar ce e acuma ?
    Ma uitam la voi, cei din presa locala la "receptia" in cinstea reclamei firmei dee constructie hazar(chiar nu vreau sa sciu cu litera mare), era ca la un show, mai dihai ca la consiliul raional, toti va laudati unul pe altul, Moroi pe Balacu, vrea cred, primar, caci e in partid cu Jardan,Bacalu pe constructori, si tot asa. Ma uitam si aveam impresia ca erau o haita de lupi, care sunt gata sa se jumuleasca unul pe altul , daca vor fi iernile mai grele. Nu acuma, ca-ci acuma sunt altii inscrisi in lista neagra a lui Moroi, Mitriuc, Ambros. Cine e Ambros?
    E o papusa, care asculta toate soaptele "primarasilor", care dorm si viseaza cum sa ajunga acolo, unde jiltul e mai moale si mai caldut. Caci restul au, bani , avere, busness. De aceia si ii zimbesc cu un rinjet pina la urechi lui jardan, lui cibotari, lui....
    Dreptate nu va fi niciodata, caci avem o conducere minunata, care nu a facut numic pina acuma si nuci nu va face, in afara de infratiri si srtingeri de miina cu ambasadori, cu primari din vecinatate, cu fel de fel de frati, vor juca sah, fotbal, vor bate din palme la zilele indragostitilor, anul nou, 8 martie.
    inga

    RăspundețiȘtergere
  2. stai un pic...despre ce vorbeşti???
    Critici, lauzi, analizezi???
    Şi dacă dreptate nu va mai fi niciodată, apoi de ce te mai indignezi? Şi ce vreai să demonstrezi?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Expressul de Ungheni

Seattle - un oraș în care mi-ar plăcea să trăiesc

Cu Dragobetele pe voi toţi