Monoloagele Vaginului se va juca in alta sala, sau alta tara!



Nu stiu despre ce este acest spectacol. Foarte adevarat e ca titlul incita. E interesant, chiar te indeamna sa vezi spectacolul, nu??? Am mai auzit ca este ceva foarte trendy, adica ceva ce se vede, se aude, si la care face de mers.. Pai cum vreau sa fiu in rand cu lumea, am zis ca neaparat am sa merg...

Zis si facut. Marti, 2 octombrie, pe la orele 16.00, abia am gasit doua locuri la Filarmonica de 50 lei, pentru ca in acea seara sa vad spectacolul surpriza.

Pe la vreo 18.40 am ajuns in fata filarmonicii. Foarte multa lume...Chiar multa! Multi tineri, oameni de varsta a doua, per ansamblu o lume buna!!!

Toti vorbeau, discutau, nimeni nu intra. Credeam ca lumea intra cu cateva clipe inainte de spectacol. Si daca e asa, apoi de ce sa ma grabesc. Si am asteptat vreo 10 minute, cand am dat sa intru in filarmonica.

La intrare am zarit un afis scris de mana:

"Spectacolul "M.V" este interzis
Biletele le returnati la casa ne cerem scuze
si
va multumim"...

Foarte interesant. Doamnele de la intrarea din teatru extrem de suparate si revoltate "Gata, nu mai are loc! Nu stiu. O sunat cneva de la politie si o zis sa nu sa se mai joace. Iaka asa, astea cu broboade, au reusit!". Si imi arata spre trotuarul din fata teatrului doua femei imbrobodite ce se perindau prin multime si care in scurt timp au disparut..

Ramai masca..Sau cum zice o matusa de a mea: "Ramai portret"! Nicio explicatie oficiala, nimic. Lumea a inceput sa se revolte.

Deodata a aparut toata trupa de actori in frunte cu doamna Nelly Cozaru, regizorul spectacolului... Machiati cu totii, derutati si suparati... "Spectacolul nu se mai tine. A fost dat un telefon si gata...Imi cer scuze, imi cer scuze!!!" tot repeta cu lacrimi in ochi actrita... Numai in pielea acestor oameni sa nu fii..."Si nu e nimic obscen, nu e nimic vulgar, e un spectacol dimpotriva educativ, sunt atinse anumite teme de care toti se feresc. Nimic imoral sau satanist cum am fost acuzati..."

A venit ideea de a-l suna pe primarul de Chisinau Dorin Chirtoca, mai ales ca e tanar si ar putea schimba ceva. Nu a raspuns la telefon, insa cineva din trupa de actori a spus ca imediat doamna Cozaru va fi sunata de inaltul edil. Pana la urma s-a anuntat ca va aparea din minut in minut noul vice-primar Lucia Culev.

Un fapt divers, langa brazii de la filarmonica o masina de politie era postata si destul de multi politisti prin jur. Foarte discreti si cu o mina precum isi fac oamenii doar datoria.

O scapare trebuia sa vina de la presa, nu??? EU TV imediat a aparut, MUZ TV, si ceva mai tarziu PRO TV-ul. A venit si doamna Culev. Foarte energica, hotarata si direct in eveniment. "Ce se intampla, de ce, unde, cum? Aveti vreo informatie in scris despre asta?". S-a apropiat de politistii care ne supravegheau si ne pazeau, care au spus ca efectiv nu cunosc nimic. Unul, Eduard fugea de raspunsuri si cu o fata tampa tot repeta obsesiv "nu stiu nimic, nu ma intrebati". Penibil domnu...

Era foarte clar. Totul era hotarat din timp, politistii doar urmau sa asigure linistea in zona, in cazul in care cineva se revolta mai mult, iar "acei crestini" cu broboade si icoane in fata nici nu s-au mai sinchisit sa apara pe acolo.

Am dat interviuri, opinii fel de fel, dar nimic. Niciun rezultat. Pur si simplu in Moldova totul se face prin telefon. Toata tara asta se conduce de telefon si prin telefon. Iar lumea asculta si se teme de aceste telefoane. Umili, incovoieti si cu multa frica...

Cel mai mult imi pare rau de acesti actori. Oamenii au muncit. E munca lor si ii alungi fara nicio explicatie. Si de cand biserica decide care piesa de teatru e buna si care este proasta. Chiar Misiunea Bisericii este aceasta??? Chiar nu are probleme de rezolvat?

Doamna Culev a spus ca va afla exact ce s-a intamplat si va incerca sa rezolve aceasta situatie. Nu stiu ce va reusi...Atata timp cat mai avem functionari lasi, care prin telefoane hotarasc, taie si spanzura nu avem nicio sansa. Si e pacat!!!

Comentarii

  1. Anonim10:18

    Hei, draga Cristian ... acum na ... iti pui si tu intrebari retorice :) . pai, de ce nu au pus un alt titlu acesti piese de teatru? cred ca Biserica a reactionat astfel numai pt ca titlul suna "nu prea bine", is sigur ca cei care au protestat impotriva piesei, nici nu au stiut despre ce'i vb. sal!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim10:18

    Hei, draga Cristian ... acum na ... iti pui si tu intrebari retorice :) . pai, de ce nu au pus un alt titlu acesti piese de teatru? cred ca Biserica a reactionat astfel numai pt ca titlul suna "nu prea bine", is sigur ca cei care au protestat impotriva piesei, nici nu au stiut despre ce'i vb. sal!

    RăspundețiȘtergere
  3. las ca pina la urma a fost frumos........
    pacat ca nau reusit sa rezolve cu sala, poate la satiricus va fi ceva mai bine

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Expressul de Ungheni

Seattle - un oraș în care mi-ar plăcea să trăiesc

Cu Dragobetele pe voi toţi