Culturalizare în stil clasic. Balet!


Am fost aseară la balet!!! Recunosc, pentru prima dată în viaţă. Am lăsat lucrul, de fapt mi-am cerut voie să ies mai devreme, lucru ce nu e chiar frumos, dacă e să mă uit la colegi...Nu am mari remuşcări dacă mă gândesc la scopul micului chiul acceptat...

În cadrul festivalului patronat şi sub-patronat de mai marii ţării, "Invită Maria Bieşu" am mers la Baletul "Luceafărul", al lui Eugen Doga...Da, da, artistul poporului distins recent cu premiul de stat...

Nici nu se putea fără Stepaniuc sau Cozma...Care iată, detaliu care mi-a scăpat, dar pus în evidenţă de Marina, prietena mea, au venit la teatru singuri şi fără consoarte...Destul de palid şi foarte urât ca imagine...Comunism pur...

Mi-a plăcut baletul...Mai mult partea a doua sau actul doi. Asta pentru că în pauză am citit programul baletului şi am înţeles ce se dansează. Frumos. Costume frumoase, coreografie originală şi muzica genială!!! Au trecut rapid cele mai mult de două ore de dans, însă au meritat.

Ca un fotbalist şi sportiv ce mă consider, am ajuns la o concluzie tâmpită: balerinii sunt sportivi adevăraţi, extraordinar de bine pregătiţi. Ce pot face din încheieturile lor chiar mă şocau pe alocuri...Respect lor!!! Iar balerina, Cătălina din Luceafărul, m-a fascinat. Elegantă, frumoasă, profesionistă şi chiar bună!!!

În sfârşit, după actul de culturalizare, mi-am zis că voi mai merge la balet, dar totuşi mai tare îmi place teatrul, şi poate opera...Ca să nu spun de fotbal!!!:)

Imagini: www.nationalopera.md

Comentarii

  1. Anonim19:02

    Un pic de diversitate nu strica, chiar daca preferi altceva. Am fost si eu o data la balet, mai mult de nevoie, dar intradevar mi-a placut. Ulterior am fost si la opera - Alexandru Lapusneanu - tot de nevoie, dar parca si acum mai aud cum vreo 10 voci cantau "Capul lui Motoc vrem". Am ramas placut surprins, chiar daca prefer teatrul, si inca mai mult, cartile.

    RăspundețiȘtergere
  2. pt disident
    si tigarile :)
    pt cristi
    bravo, ca mai iesi cite un pic din standard, si chiulesti pt motive frumoase :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai suportat cu stoicism aceste ore la balet:)Imi pare bine ca totusi ti-a placut, cel putin mi-ar placea sa cred ca nu regreti faptul ca ai plecat mai devreme de la serviciu... E o arta sa transmiti prin dans ceea ce a vrut sa ne spuna Luceafarul poeziei noastre, nu mai zic de muzica geniala a maestrului Doga.

    RăspundețiȘtergere
  4. @veronica Da-da...Sper ca sa mai pot pleca de la servici cu astfel de ocaziii...:)

    @marina-marina nu a fost chiar atat de greu sa stau pana la capat...mai greu a fost in primul act, ori dupa pauza chiar incepuse sa-mi placa...:)altfel, d-acord...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. pai, cu asa fata frumoasa alaturi parca puteai sa te plictisesti? :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Expressul de Ungheni

Seattle - un oraș în care mi-ar plăcea să trăiesc

Cu Dragobetele pe voi toţi