Ce sa ma fac?... (de pe blogul meu de la www.unghiul.com/forum)


E un an interesant... Nu cred in horoscoape sau alte previziuni...Dar ascult de ele...Semn ca mai am de invatat multe...Nu sunt foarte superstitios, dar cunosc multe din ele... Cred in coincidente... Se zice ca pentru mine va fi un an al schimbarilor...Un an al alegerii, si numai de mine va depinde daca am sa aleg bine sau nu...Mdeah...Buna treaba...
Iaka traiesc in Republica Moldova...Zona tampon a UE...Filtrul Uniunii s-ar zice...Cred ca e adevarat... Ei, fiind intr-un mediu asa cum este, optiunile pe care le am nu sunt foarte multe...De fapt is doua... A emigra sau ba... Cred ca toti se gandesc la asta...Cel putin la varsta mea, cam asa ar fi...
Occidentul da bine din ochi...E tentant... Ce ofera vestul??? Chiar ce-ti da??? De ce e asa de tentant??? Prin natura licentzei mele, am incercat sa studiez fenomenul, de fapt sa-l inteleg... Sunt cazuri peste cazuri... fericite, foarte fericite, mai putin fericite, dezastruoase, sau nicicum... Un lucrul este comun pentru toti ce emigreaza...Se numeste ban... Si nu ban, ci banii...Si multi bani...Asta e ideea...Bani frate, multi bani se fac acolo...Si incep povestile... Personal cred in ele...Nu in modul cum se relateaza faptele, ci mai mult in modul in care toate au un happy end: si facea patzanu' capika; da' ea s-o scos, lucreaza si nici in crala nu-i ii...etc. samd...
Pentru bani, sarmani cetateni ai md-ului numai ce nu aud sa faca si sa dreaga... Si pana la urma e bine..bastina infloreste si nimeni nu se mai gandeste...de fapt corect ar fi: nimeni nu mai gandeste...E simplu, nu???La ce sa mai gandesti, cand potzi sa lucrezi si sa faci bani...
Ganduri, idei, studii??? In alta parte, la altii, numai nu la noi... Am nevoie de bani... Asta e sigur...Vreau sa am bani...Asta la fel e sigur...Pentru asta sunt hotarat sa emigrez...Da...Vreau bani... Dar mai vreau ceva...Vreau sa fiu om...Vreau sa am timp liber..Vreau sa ma bucur de realizarile mele...Vreau sa vad cum progresez...Vreau sa-mi vad prietenii...Vreau sa-mi vad parintzii...Vreau sa fiu respectat...Vreau sa respect...
Ei, am inteles ca ultimul abzatz in occidentul mult visat e extrem de greu de realizat... E accesibil, insa e o mare concurentza pe aceste posturi... Banii mai putzin conteaza..Sau conteaza, insa nu masura banilor pe care o vizeaza orice "moldovan"...Asa ca mi se pare ca as putea mai degraba sa obtin ceea ce doresc, in afara de bani, doar acasa... Chiar...Si ar mai fi o motivatie...Daca toti asa o pleaca si se duc, io am sa fiu al naibii si din principiu o sa raman...Ei si ce daca is "prost"!!! Voi ce ziceti???

Comentarii

  1. Anonim19:31

    Tre sa recunosc prietene drag ca "jos palaria"cu acest material.Sa nu crezi ca te-am subestimat vre-o data dar sincer mi-a placut articolul asta.
    Tine-o tot asa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim16:42

    Total de acord cu ce ai scris mai su...exista insa un DAR.
    Este cam complicat sa te gandesti la valori, cultura, educatie, progres, realizari atunci cand nu ai bani sa iti platesti chiria sau nu iti permiti o pereche de cizme cand se raceste afara.
    Atucni cand vom avea conditii sociale si economice pentru a ne trai vietile, ne vom gandi si la acele valori la care visam.
    O tara saraca si prapadita din punct de vedere social-economic nu poate visa la o populatie cu o mentalitate occidentala, cu o educatie, cultura si valori "normale".
    Traim intr=o tara unde respectul se reduce la marca de masina sau haina pe care o porti, loclurile pe care le vizitezi si modelul mobilului din buzunar. Cum sa fie altfel? La ce vrei sa se gandeasca omul daca nu la bani? omul se gandeste in primul rabnd la ce nu are si ce nu ii ajunge. Daca populatia noastra nu ar duce lipsa de o alimentatie calitativa, de o casa unde sa isi poata creste copiii, de acces la servicii sociale, medicale, educative...etc....normal ca s-ar gandi si la aspectul moral si cultural al vietii....nu crezi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Irishka perfect de acord...Vezi ca si io la urma ma intreb daca judec bine...
    Din pacate traim unde traim si avem ce avem...
    Prea putin viitor vad in tara asta si e trist...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Expressul de Ungheni

Seattle - un oraș în care mi-ar plăcea să trăiesc

Cu Dragobetele pe voi toţi